Uppdatering & Insikter

Okej..

Jag har inte lagt upp något på senaste. Men jag har för mycket i huvudet på hur jag ska göra mitt liv bäst för mig och för lite ord för att beskriva alla tankar här. Vad har hänt?

-Insikter

-Självkontroll

-Nya människor, vänner

– Vissa är trasiga

– Jag vet vad jag vill göra med livet – hjälpa människor

-Mitt i allt är det kaos hemma- mamma -bipolär, bror alkohol och viss drogmissbruk härjar vilket leder till:

JAG FÅR ALDRIG EN LUGN OCH ENSAM TID I MITT EGET HEM, viiiilket leder till:

Panik, MEN också ett nytt mål och något att kämpa och sträva efter – en lägenhet. Men vägen dit, vet vi ju alla i dagens samhälle – kan ta en jävla massa tid. OCH btw – fortfarande självskadefri!

SÅ- jag får stå ut medans.. och göra så gott jag kan. Jag jobbar med mig själv för fullt och jag ska skriva på min datordagbok allt och sammanfatta och DÅ – kommer jag tillbaka till bloggandet när mina texter blir som jag vill ha dem osvosv.

MEN! Det viktigaste av allt just nu, trots att jag fortfarande mår dåligt, är att jag har fått en sån där ”insikt” . Den kanske du har fått, kanske inte, men någongång i livet får man den, och an vet inte när den kommer och man kan inte heller försöka framtvinga den. Men jag har kontroll på mig själv. Jag är medveten om mig själv och medveten om alla andra omkring mig. Alla människor jag ser, kompisar som observationer i klassrummet, varför folk gör som de gör- de kanske inte är bra de de gör. Men jag kan se varför. Och därför dömmar jag inte på det sättet. Och det är det viktigaste. Förståelse för varför, inte att man håller med varför de gör sm de gör och tycker att det är bra, utan bara att man kan se mönstrerna till varför… OSV OSV – det är detta som sagt, som jag försöker skriva i min data dagbok. bara ett lite smakprov av vad som sedan kommer vara mer utvecklat senare.

Och kära du, du som läser fortfarande. Fan vad jag uppskattar att du fortfarande håller ut och är intresserad av vad jag skriver. Kram till dig och känn sig träffad.

På återseende.

kram/ Miss. Underground

 

 

 

 

 

En kommentar

  1. Emma

    Undrade ett tag om du var vid liv eller inte, det var så tyst. Att du sen kommer tillbaka och skriver att du fortfarande är skadefri plus att du skaffat ett mål att sträva efter – jävligt kul/skönt att läsa! En ”lycka till-hoppas det håller i sig-kram” till dig.

  2. alicia

    ååh vad roligt att se en uppdatering! och spännande, intressant, kul med din insikt! 🙂 jag tror på dig, som fan!

  3. prinsessancarro

    ”hittade precis hit till din fina blogg, och måste bara få säga att du har en talang i att skriva, du är kreativ och ser ljust på din framtid och det avundas jag dig för! fortsätt att kämpa!

Kom in i tankeflödet